Jeśli prowadzisz działalność gastronomiczną lub zamierzasz ją rozpocząć, ten artykuł jest dla Ciebie. Czytaj dalej i poznaj przydatne wskazówki, które zagwarantują Ci większą rentowność Twojego biznesu.
Jeśli myślisz o rozpoczęciu działalności gastronomicznej, będziesz potrzebował solidnego biznesplanu i determinacji, a także dużych umiejętności organizacyjnych i marketingowych, aby osiągnąć zysk w dłuższej perspektywie. Istnieje wiele decyzji, które musisz podjąć i być otoczony przez doświadczonych ludzi, którzy pomogą Ci zrealizować Twoje marzenie o dochodowym biznesie.
Specjalizuj się w konkretnej niszy
Specjalizuj się w liście produktów spożywczych i napojów, aby stworzyć niszę w swoim biznesie cateringowym. Dzięki temu możesz skupić się na doskonaleniu swoich przepisów, a także na kupowaniu wysokiej jakości składników do nich. Jeśli starasz się zapewnić zbyt wiele pozycji w swoim menu, Twój produkt końcowy ucierpi na spadku jakości lub koszty wzrosną. Wybierz kilka gatunków żywności, takich jak kuchnia włoska lub meksykańska i zaoferuj szeroki wybór pozycji menu w tych grupach. Ponadto, zatrudnij zewnętrznego cukiernika do ciast i ciastek, jeśli nie jest to Twoja specjalność lub stanowi mniejsze zapotrzebowanie w ramach usługi.
Ile można zarobić na usługach cateringowych?
Wdrożenie planu organizacyjnego
Jeśli nie masz wszystkich niezbędnych zasobów w ramach swojego planu, zleć elementy innym sprzedawcom zajmującym się planowaniem imprez. Na przykład, można zatrudnić firmy dostarczające sprzęt na imprezę, aby zapewnić stoły i krzesła, obrusy, szklanki, sztućce itp. Możesz zatrudnić florystę, który zapewni dekoracje na imprezę z cateringiem oraz usługę sprzątania.
Wiele firm cateringowych ma szczytowe sezony, takie jak wiosna i lato, podczas gdy nie robią wielu wydarzeń w pozostałej części roku. Zamiast płacić za ludzi przez cały rok, w dodatku będąc odpowiedzialnym za płacenie podatków, oszczędzaj pieniądze, zatrudniając tylko wtedy, gdy masz wydarzenie.
Prowadź dobrą kampanię marketingową
Marketing to optymalizacja całego procesu, który polega na rozpowszechnianiu informacji o Twoich usługach i relacjach z klientami. Skuteczna firma cateringowa rozwija określoną niszę i skutecznie dociera do potencjalnych klientów, którzy są częścią tego rynku docelowego. Firma cateringowa może zdecydować się skupić na cateringu korporacyjnym, luksusowych weselach, funkcjach politycznych lub wydarzeniach przemysłu rozrywkowego. Niezależnie od wybranej specjalizacji, zdefiniowanie rynku docelowego pozwala firmie cateringowej dostosować swoją reklamę i ofertę.
Na przykład, firma cateringowa, która koncentruje się na ekskluzywnych weselach zakupi kolekcję eleganckich dań do serwowania, a firma cateringowa, która koncentruje się na wydarzeniach z branży rozrywkowej skupi się na sprawnej i dyskretnej obsłudze. Definicja ta jest bezpośrednio związana z marketingiem Twojego biznesu, ponieważ będziesz mógł określić platformy, na których będziesz promował swoje usługi, a także słowa kluczowe, których powinieneś używać do aktywowania kampanii kierujących ludzi na Twoją stronę.
Zawsze dbaj o prezentację potraw
Przygotowanie atrakcyjnej wizualnie potrawy ma wiele zalet. Przede wszystkim, ponieważ gotowanie jest formą sztuki, ostateczna prezentacja żywności pozwala szefowi kuchni być kreatywnym i odcisnąć swoje piętno na menu, nawet w usłudze cateringowej.
Gastronomia przedstawia swoim gościom historię, którą należy odczytać najpierw wzrokiem, a następnie kubkami smakowymi. Prezentacja i serwowanie potraw jest również sposobem wyrażenia jakości Twojego cateringu. Z punktu widzenia zarządzania, serwowanie i prezentacja potraw to prosty sposób na zapewnienie gościom lepszych doznań kulinarnych.
I przede wszystkim serwuj dobre i pełnowartościowe jedzenie żeby klienci chcieli wroćić